ادامه مطلب...
منابع:موسسات مهاجرتی رجبی و اططهباناتی و ملک پور و آی مهاجرت

مهاجرت و ویزای تحصیلی کره جنوبی

به منظور مطالعه در کره جنوبی شما نیاز به دست آوردن یک ویزای مطالعه خارج از کشور (ویزا D-2) دارید ، که شما را قادر به اقامت در حین تحصیل خواهد کرد. همچنین نیاز است شما قادر به ارائه موارد زیر باشید:

  • نامه پذیرش از دانشگاه(پس از ارسال رزومه)
  • بیش از 10،000 $ در حساب بانکی شما برای اثبات تمکن مالی
  • اثبات صلاحیت در مقطع پیشین(نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی)

گذرنامه شما نیز باید برای مدت زمان مطالعات شما در کره جنوبی معتبر باشد. همچنین شما قادر به کار حداکثر 20 ساعت کار در هفته به عنوان بخشی از ویزای دانشجویی خود هستید.

امکان اخذ بورسیه برای دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی در کره جنوبی وجود دارد منوط به این که دارای رزومه تحصیلی بسیار خوبی باشند و نمراتشان از نظر دانشگاه قابل قبول باشد . اگر شخصی موفق به اخذ این بورسیه تحصیلی شد ، تحصیل وی رایگان است . 

پزشکی در کره جنوبی

تحصیل پزشکی در کره جنوبی بین 4 تا 6 سال است . البته دوره های 4 ساله توسط وزارت بهداشت مورد تائید نیست . پس افرادی که قصد بازگشت به ایران را دارند باید در دوره های 6 ساله شرکت کنند . 
متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کره جنوبی باید دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ریاضی یا تجربی باشند . 
تحصیل در کره جنوبی به زبان انگلیسی و کره ای مقدور می باشد . برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کره جنوبی متقاضی باید دارای مدرک زبان انگلیسی باشد . هر دانشگاه نمره خاصی را برای پذیرش اعلام می کند . 
آشنایی با زبان کره ای نیز نیاز است چون که بعد از مدتی دانشجوهای رشته پزشکی و دندانپزشکی را برای کارآموزی به بیمارستان می فرستند و کار در بیمارستان و کسب تجربه ملزم به آشنایی به زبان کره ای دارد . اگر متقاضی در ابتدای ورود به زبان کره ای تسلط نداشته باشد ، مشکلی ندارد اما دانشگاه دوره های زبان کره ای را برای متقاضیان برگزار می کند . هزینه این دوره ها به صورت جداگانه از دانشجو گرفته می شود . 

تحصیل پزشکی در کره جنوبی حدود 6 سال به طول می انجامد که شامل دوره اصلی پیش بالینی و دوره بالینی می شود. دوره پیش بالینی شامل مطالعاتی بر روی علوم پزشکی مانند: آناتومی بدن، فیزیولوژی و زیست شناسی می باشد و دوره بالینی شامل یادگیری مبتنی بر تمرین بیشتر در بیمارستان های آموزشی و شیوه های کلی تمرکز در درمان می باشد

فارغ التحصیلان رشته پزشکی در کره جنوبی جهت اخذ مجوز پزشکی میبایست در امتحانی شرکت نمایند که البته این آزمون بسیار مشکل می باشد و تسلط به زبان کره ای جهت شرکت در این آزمون الزامی و بسیار مهم می باشد. این آزمون معمولا در یکی از دانشگاه های غیر پزشکی کره جنوبی برگذار می شود.

سال تحصیلی در کره جنوبی در ماه مارس شروع می شود اما بسیاری از دانشگاه ها 2بار در سال پذیرش دانشجو دارند که در ماه های مارس و سپتامبر می باشد. سال تحصیلی در کره جنوبی شامل دو ترم اصلی دسامبر تا فوریه می باشد.

بورسیه تحصیلی در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در کره جنوبی

بورسیه تحصیلی در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی کره جنوبی معمولا به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد در صورت پذیرش از دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی کره جنوبی  با بورسیه در هر دانشگاهی شرایط تحصیل رایگان درکره جنوبی برای شما امکان پذیر میگردد. معمولا بورسیه برای تحصیل در مقاطع بالاتر مانند دکتری PHD و کارشناسی ارشد تعلق می گیرد و شرایط تحصیل در کره جنوبی در مقطع دکترا یا PhD و شرایط تحصیل در کره جنوبی در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس را آسان تر می کند. سطح علمی دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی کره جنوبی با یکدیگر متفاوت می باشد حتما قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود رتبه این دانشگاه در سال جاری را بیابید

هزینه و شهریه تحصیل پزشکی در کره جنوبی

 هزینه اولیه بررسی مدارک متقاضی در هر دانشگاهی حدود 50 تا 100 دلار هزینه دارد . علاوه بر این هزینه ها ، فرد متقاضی باید در دوره های یک یا سه ماهه زبان کره ای نیز شرکت کند که هزینه دوره های یک ماهه آن برابر با 800 دلار و هزینه دوره های سه ماهه برابر 1000 تا 1500 دلار است.

شهریه بسته به نوع دانشگاه و رشته انتخابی شما جهت مطالعه دارد. با این حال، شما باید انتظار پرداخت بین $    3000$ – 4000 USD در هر ترم برای بسیاری از دوره ها داشته باشید. به استثنای داروسازی که به احتمال زیاد USD $ 4،500 در هر ترم نزدیک است.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی کره جنوبی بستگی به دانشگاه انتخابی شما در این کشور دارد. معمولا اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی راحت تر از دانشگاه های دولتی است، اما حتما دقت فرمایید دانشگاه انتخابی مورد تایید وزارت  باشد. شهریه دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی کره جنوبی خصوصی در این کشور معمولا بالا می باشد.

میزان تمکن یا ساپورت مالی سفارت معمولا بسیار مهم است و شما باید الزاما قادر به اثبات آن باشید.

دندانپزشکی در کره جنوبی

درخواست اولیه باید به صورت اینترنتی یا پستی به دپارتمان مورد نظر در دانشگاه ارسال شود . برخی از دانشگاه‌ها دارای دو نوبت پذیرش در سال و برخی فقط یکبار در سال پذیرش دانشجو را انجام می‌دهند . به طور معمول ، آغاز سال تحصیلی در ماه مارس ( بهار ) است و در صورت آغاز دوره در نوبت دوم ، شروع کلاس‌ها در سپتامبر ( پاییز ) خواهد بود .

در صورت پذیرش اولیه از سوی دانشگاه ، مدارکی شامل گذرنامه‌ی معتبر ، نمره‌ی آیلتس مطابق با شرایط دانشگاه ، ترجمه‌ی مدرک دیپلم و ریز نمرات دبیرستان و صورتحساب بانکی مبنی بر تمکن مالی به منظور گرفتن ویزای تحصیلی باید به سفارت تحویل داده شود . نوع ویزای مورد نیاز برای تحصیل در کره جنوبی ، ویزای D-2 نام دارد .

شرایط تحصیل دندانپزشکی در کره‌ جنوبی شامل دو بخش سه و چهار ساله است که در سه سال نخست دروس مقدماتی و معادل با کارشناسی دندانپزشکی ارائه می‌شود و چهار ساله‌ دوم که حکم کارشناسی ارشد را دارد ، به دروس تخصصی‌تر در این زمینه در کنار آموزش‌های عملی و گذراندن دوره‌های بالینی در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های معتبر اختصاص دارد .شایان ذکر است که پس از پایان دوره‌ی سه ساله‌ی نخست ، آزمونی کلی از فارغ ‌التحصیلان گرفته می‌شود تا برای ورود به مرحله‌ی بعدی محک زده شوند .

ز اصلی ترین شرایط تحصیل دندانپزشکی در کره‌ جنوبی داشتن مدرک معتبر فارغ ‌التحصیلی از دبیرستان با نمرات در سطح خوب به بالا است که در گام نخست این مدارک باید مورد ارزیابی دانشگاه منتخب قرار بگیرد . شرط مهم دیگر تسلط کافی بر زبان انگلیسی است . برای تقویت زبان انگلیسی نیز موسسات بسیاری وجود دارند که دوره‌های آموزش زبان را به صورت فشرده برای دانشجویان برگزار می‌نمایند .

پس از پایان دوره‌ی ۷ ساله نیز یک امتحان جامع برای فارغ ‌التحصیلان برگزار می‌گردد که پس از قبولی شخص در این آزمون ، مجوز کار به عنوان یک دندانپزشک به او داده می‌شود . در این مرحله نیز دانستن زبان کره‌ای برای قبولی در آزمون تاثیر بسزایی دارد .

هزینه‌ زندگی و تحصیل دانشجویان دندانپزشکی در کره‌ جنوبی

بسته به دانشگاه محل تحصیل ممکن است که به میزان اندکی تفاوت در شهریه‌ها وجود داشته باشد اما به طور میانگین ، شهریه‌ سالانه برای تحصیل در رشته‌ی دندانپزشکی در کره جنوبی حدود ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار است .

هزینه زندگی یک دانشجو خارجی در شهر سئول کره جنوبی نیز حدود 800 الی 1000 دلار در ماه است

تحصیل در رشته داروسازی در کره جنوبی نیز از قوانین بالا پیروی میکند.

توجه شود برخی از دانشگاه ها کره جنوبی علاوه بر توجه به روزمه آزمون ورودی نیز دارند

هزینه های زندگی دانشجویی در کره جنوبی

هزینه های معمول در کره جنوبی (GBP، 2016) عبارتند از:

  • اجاره آپارتمان، 1 خوابه: £ 251-431 £ در هر ماه
  • رستوران ارزان: £ 3.57
  • مک دونالد: £ 3.57
  • کاپوچینو: £ 2.65
  • کک / پپسی (0.33 لیتر): £ 0.81
  • آب (بطری 0.33 لیتر): £ 0.49
  • قرص نان: £ 1.45
  • بلیط یک طرفه حمل و نقل محلی: £ 0.66
  • بلیط سینما: £ 5.36
  • معرفی بهترین دانشگاه های پزشکی کره جنوبی

    دانشگاه های پزشکی کره جنوبی مورد تایید وزارت بهداشت ایران است که به معرفی تعدادی از آن ها می پردازیم :

    • دانشگاه ملی سئول : این دانشگاه اولین دانشگاه ملی در کشور کره جنوبی است که در اوت ۱۹۴۶ تاسیس شد . رقابت برای ورود به این دانشگاه بسیار زیاد است . این دانشگاه دارای دانشکده های علوم انسانی ، کسب وکار ، پزشکی ، پرستاری ، علوم طبیعی ، دانپزشکی و غیره می باشد .

    • دانشگاه یانسه : یک دانشگاه پژوهشی خصوصی در سئول است . این دانشگاه یکی از سه دانشگاه اسکای کره است که معتبرترین دانشگاه ‌ها در این کشور شمرده می‌شوند . یانسه در سال ۱۸۸۵ تأسیس شد و قدیمی‌ترین دانشگاه در کره جنوبی است . این دانشگاه دارای دانشکده های مختلف هنرهای لیبرال ، کسب و کار ، مهندسی ، الهیات ، موسیقی ، پزشکی ، دندانپزشکی ، پرستاری ، داروسازی ، رفاه اجتماعی، حقوق و غیره می باشد .

    • دانشگاه کره : این دانشگاه در سال ۱۹۰۵ تأسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین نهادهای آموزش عالی این کشور است . این دانشگاه در کنار دانشگاه ملی سئول و دانشگاه یانسه یکی از سه دانشگاه برتر این کشور است . این دانشگاه دارای دانشکده های حقوق ، کسب و کار ، هنرهای لیبرال ، بیوتکنولوژی پرستاری ، علوم بهداشت ، علوم سیاسی ، اقتصاد ، پزشکی ، مهندسی و غیره می باشد .

    • دانشگاه ملی بوسان : این دانشگاه دولتی در سال ۱۹۴۶ در شهر بوسان تاسیس شد . این دانشگاه رشته های هوا فضا ، مهندسی ، معماری ، فناوری اطلاعات ، علوم حیوانی ، حقوق ، ریاضیات ، پزشکی ، پرستاری ، داروسازی ، دندانپزشکی و غیره را در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد .

  • دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در کره جنوبی

    کره جنوبی South Korea
    دانشگاه ملی سئول Seoul National University
    کایست کره موسسه پیشرفته علم و صنعت KAIST Korea Advanced Institute of Science & Technology
    دانشگاه پوهانگ علوم و فناوری (POSTECH) Pohang University of Science And Technology (POSTECH)
    دانشگاه کره Korea University
    دانشگاه یونسی Yonsei University
    دانشگاه SungKyunKwan (SKKU) Sungkyunkwan University (SKKU)
    دانشگاه هانیانگ Hanyang University
    دانشگاه کیونگ هی Kyung Hee University
    دانشگاه اوها( زنان سرزمین من) Ewha Womans University
    دانشگاه سوگانگ Sogang University
    دانشگاه ملی پوسان Pusan National University
    دانشگاه چانگ آنگ (CAU) Chung Ang University(CAU)
    هانکل (کره جنوبی) دانشگاه مطالعات خارجی Hankuk (Korea) University of Foreign Studies
    دانشگاه کاتولیک کره The Catholic University of Korea
    دانشگاه ملی کیونگ پوک Kyungpook National University
    دانشگاه سئول University of Seoul
    دانشگاه آجو Ajou University
    دانشگاه ملی  چونام Chonnam National University
    دانشگاه ملی چانگنام Chungnam National University
    دانشگاه اولسان University of Ulsan
    دانشگاه  کونکاک Konkuk University