ادامه مطلب...
خب دو تا از دوستان عزیز موارد زیر رو از کانال دکتر سبطی فرستادن.گویا این مدارک رو هم به اقای سبطی دادن به عنوان مدارکی که نشون میده تو کنکور تقلب شده بیایید دو مورد رو که به من دادن بررسی کنیم
خب این کارنامه رو کانالی به اسم پشت پرده که داره برای منفعت خودش و جذب ممبر جوسازی میکنه منتشر کرده.صاحب این کارنامه سوال داره که چطور میشه رتبه زیرگروه یک من 10 هزار بشه اما رتبه کل من بشه 5 هزار و همچنین سوال میپرسه که چطور میشه تراز زیرگروه یک من 8100 باشه اما تراز کل من 8900 بشه
ببینید عزیزان رتبه کل شما میانگینی از رتبه 5 زیرگروه شماست.خب یه نگاه به درصدهای این فرد بندازید.ریاضیش 80 هست و زیستش 8 درصد.نتیجه چی میشه؟نتیجه این میشه که رتبه زیرگروه یک میاد میشه 10 هزار چرا که تو زیرگروه یک تاثیرگذارترین درس با ضریب 12 زیست شناسی هستش اما زیرگروه دو و چهار و پنج این فرد که تاثیر ریاضی تو این زیرگروه ها بیشتر از زیرگروه یک هست رتبش خیلی بهتر از زیرگروه یک میشه.در نهایت میان از این رتبه های 5 زیرگروه میانگین میگیرن و رتبه کل میشه 5 هزار.پس این اصلا چیز عجیبی نیست که رتبه زیرگروه یک دو برابر رتبه کل باشه چرا که ما برای تعیین رتبه کل 5 عامل داریم که رتبه زیرگروه یک یکی از عواملش هست.
همچنین این فرد میگه که چطور شده تراز زیرگروه یک من 8100 هست و تراز کل من 8900؟ببینید چیزی که بهش میگن تراز کل همون ماکزیمم نمره زیرگروه ها هستش.ماکزیمم معنیش مشخصه.یعنی بالاترین نمره زیرگروه ها.خب به کارنامه نگاه کنید تراز زیرگروه 4 این فرد 8900 هست(همون اثر ریاضی هست که گفتم)خب این 8900 بالاترین تراز این فرد بین 5 زیرگروه هست دیگه.خب این همون ماکزیممه که تو کارنامه هم درج شده حالا نمیدونم کجای این نشانی از تقلب هست!

دوست دیگه ای از یه مشاور وویس فرستاده که ایشون تعجب میکنن چطور شده دو نفر رتبه کشوریشون یکسانه و تاکید میکنه که این یک اتفاق عجیب هست و تازه برای اثبات حرفش میگه درصد های این دو نفر هم یکسان نیستن!
ببینید من واقعا متاسفم که یک مشاور نمیدونه ما هر ساله تعداد زیادی رتبه مشترک داریم.اصلا گاهی رتبه 5 نفر یک رتبه یکسان شده!بچه ها اصلا ما یک قانون در پذیرش به اسم قانون رتبه های مشترک داریم.این قانون میگه که اگر دو نفر-سه نفر-10 نفر-20 نفر و...رتبشون یکسان باشه و همشون مثلا پزشکی دانشگاه ایکس رو انتخاب کنن همه باید قبول بشن حتی اگر ظرفیت اون دانشگاه پر شده باشهدانشگاه  موظفه برای هر 20 نفر ظرفیت ایجاد کنه.
همچنین ممکنه درصدهای دو نفر با هم متفاوت باشه ولی رتبشون یکسان باشه چون ضرایب دروس با هم متفاوته.
این ها مدارکی هست که به اصطلاح نشون دهنده تقلب در کنکور 97 هست!همه این مدارک در همین سطح ضعیف و بی مایه و تا حد زیادی خنده دار هستن.نمیدونم هدف عده ای از کانال ها و مشاور ها و...از طرح این ادعاها اونم با این مدارک سخیف چیه.امیدوارم که هدف و نیتشون خیر باشه!