ادامه مطلب...

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، کنکور سراسری سال ۹۸ در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیرماه برگزار شد، برای شرکت در رشته‌های تحصیلی با آزمون کنکور سراسری سال ۹۸ تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ نفر داوطلب شرکت در گروه علوم تجربی هستند به عبارتی گروه علوم تجربی بیشترین داوطلب کنکور سراسری را داشته است.

ظرفیت رشته‌های پزشکی تاحدودی نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به حدود ۸ هزار نفر بدون احتساب ظرفیت این رشته‌ها در دانشگاه آزاد رسیده است.

مخاطبان سامانه فارس در متنی با عنوان «شکستن انحصار بازار پزشکی و دندانپزشکی با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

موضوع را از ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور پرسیدیم.

خدایی گفت: ظرفیت دانشجویان پزشکی افزایش چندانی نداشته به طوریکه این ظرفیت در سال گذشته بین ۸۲۰۰ تا ۸۳۰۰ نفر بوده و امسال به ۸۷۰۰ نفر رسیده است.

وی درباره علت این افزایش جزئی ظرفیت در رشته‌های پزشکی اظهار داشت: دلیل آن ظرفیت‌های دانشگاهی و اعلام دانشگاه‌ها است، هرچند همان‌طور که گفتم افزایش چندانی نبوده و تنها می‌توان گفت کاهش ظرفیت نداشتیم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان گروه علوم تجربی بیشترین تعداد داوطلب در کنکور را دارند و متقاضیان رشته‌های پزشکی بسیار زیاد هستند.