ادامه مطلب...

 

 

به زودی تکمیل میشود...

 

ادبیات فارسی:

سطح درس ادبیات سخت توصیف میشود.به نظر درصد 50 الی 60 هم میتواند مناسب باشد.

دروس عربی-دینی-زبان انگلیسی:

سطح دروس ذکر شده متوسط بود و درصد بالای 70 مناسب خواهد بود

 

به طور کلی سوالات دروس عمومی روتین و سطح ازمون عمومی قابل انتظار بود.معمولا در ازمون عمومی یکی از دروس سخت و سه درس دیگر متوسط یا راحت طرح میشوند و این قاعده در کنکور 1400 نیز تکرار شده بود تا ازمون استانداردی را در این دروس داشته باشیم.

 

 

زمین شناسی:

سوالات روتین و قابل انتظار بود.کسانی که به متن کتاب درسی مسلط بودند میتوانستند به اکثر سوالات پاسخ بدهند

 

ریاضی:

سطح درس ریاضی بسیار سخت توصیف میشوند و میتوان ان را سخت ترین ریاضی تاریخ کنکور های سراسری دانست.به نظر درصد 30 نیز مناسب رشته های تاپ باشد.

یکی از علل طرح سخت سوالات ریاضی پدیده حل سوالات کنکور با تکنیک های تستی میباشد.به نظر میرسد کسانی که با اتکا به این روش ها به ازمون رفته اند ضربه سختی خورده باشند!

 

زیست شناسی:

سطح سوالات زیست شناسی کمی سخت تر از سال قبل توصیف میشود.البته این سخت بودن به مانند درس ریاضی نیست و قطعا درصدهای بالا 60 بسیار خواهند بود.

با توجه به سطح سایر دروس و استانداردسازی ازمون به نظر بنده درس تعیین کننده امسال همین زیست شناسی خواهد بود.

 

 

فیزیک:

سوالات درس فیزیک اکثرا روتین بودند و به طور کلی سطح درس فیزیک متوسط و قابل انتظار ارزیابی میشود.کسانی که روی این درس تسلط خوبی داشتند میتوانستند درصد بالا 60 را کسب کنند.

 

 

شیمی:

سطح سوالات شیمی  در حد کنکور 99 ارزیابی میشود.البته نسبت به کنکور 99 تعداد سوالات شمارشی و همچنین سوالات مبحث شیمی الی بیشتر شده بود و از تعداد مسائل کمتر شده بود اما سطح کلی را میتوان تقریبا یکسان گرفت.

 

 

مقایسه سختی کنکور 1400 و کنکور 1399

به طور کلی میتوان کنکور 1400 را سخت تر از کنکور 1399 توصیف کرد.در دروس عمومی میتوان دو کنکور رو تقریبا هم سطح دانست اما در دروس اختصاصی کنکور 1400 سخت تر ارزیابی میشود.

البته نمیتوان اختلاف دو کنکور را زیاد و فضایی فرض کرد چرا که کنکور 99 نیز کنکور سختی محسوب میشد

فراموش نکنید کنکور سخت برای کسانی که درس خوانده اند مزیت محسوب میشود.نگران درصد ها و تراز نباشید چرا که در صورت سخت بودن کنکور درصد و تراز همه افت خواهد کرد اما این افت درصد در دانش اموزان زرنگ و درس خوان کمتر از سایرین می باشد.

به زودی در صفحه تخمین رتبه کنکور 1400 به سوالات شما پاسخ داده میشود.