ادامه مطلب...
تا امشب اضافه می شود.‌..
نظام قدیم
زیست شناسی:
سطح سوالات زیست شناسی کنکور ۹۸ آسان ارزیابی می شود.به جز برخی از موارد سوالات شمارشی هیچ چالش اساسی در سوالات دیده نمی‌ شود و به طور کلی سطح سوالات زیست همسطح با سال قبل و در‌ مواردی آسان تر از سال پیش بود.به طور مثال تست های ژنتیکی امسال تکراری و آسان تر از سال قبل بود.
مطابق انتظار نکاتی در کنکور امسال مورد تاکید بود که در سال ۹۷ نیز مورد تاکید بود و کسانی که کنکور های ۹۵ تا ۹۷ را به طور دقیق تحلیل کرده بودند و سبک درس خواندن خود را با  آن وفق داده بودند و روی متن کتاب درسی مسلط بودند باید بتوانند درصد بالا ۷۵ کسب‌ کنند.
شیمی:
سطح سوالات شیمی سخت تر از آزمون دیروز اما کمی آسان تر از کنکور ۹۷ ارزیابی می شود.انتطار‌ می‌رود حتی دانش آموزان متوسط هم به تمامی سوالات سال دوم پاسخ داده باشند
سوالات سال سوم اکثرا راحت یا تکراری بودند‌ هر چند دو تست با ایده جدید نیز وجود داشت.البته نباید از وقت گیر بودن برخی سوالات گذشت.
سوالات پیش ۱ همگی ایده تکراری داشتند.
در پیش ۲ طبق روال سال های قبل سوالات سختی از الکتروشیمی طرح شده بود و متاسفانه مفاهیم مهم فصل به طور کلی نادیده گرفته شده بود.
درصد بالا ۶۵ می تواند مناسب باشد.
دین و زندگی:
در درس دین و زندگی تقریبا همه سوالات ایده تکراری داشتند و بعید بود کسانی که روی کتاب درسی یا کمک آموزشی خود مسلط بودند  به زحمت چندانی بیوفتند.سطح سوالات معارف کنکور ۹۸ به طور کلی آسان تر از سال ۹۷ ارزیابی می شود.
ریاضی:
سطح سوالات ریاضی دشوار ارزیابی می شود و کسانی که درصد بالای ۶۰ در این درس کسب کرده اند می توانند از خود راضی باشند.هر چند درصد بالا ۵۰ نیز نمی تواند بد باشد.
تغییر بودجه بندی سوالات از موارد دیگری بود که می توان به آن اشاره کرد.به نظر می رسد این کار بیشتر به نفع داوطلبان نظام جدید شده باشد.
در کل سوالات ریاضی کنکور ۹۸ کمی سخت تر از کنکور ۹۷ بود.
ادبیات فارسی:
سطح سوالات ادبیات فارسی در کنکور ۹۸ متوسط ارزیابی می شود و تقریبا باید همسطح کنکور ۹۷ در نظر گرفته شود.
بودجه بندی سوالات در نظام قدیم به هم نخورده بود اما در نظام جدید متفاوت با نظام قدیم بود.
عربی و زبان انگلیسی:
سطح هر دو درس نسبت به سال قبل آسان تر ارزیابی می شود.البته سطح درس عربی تفاوت فاحشی با سال قبل ندارد.
فیزیک:
مهم ترین نکته در درس فیزیک تغییر بودجه بندی سوالات بود و این خود می تواند باعث به هم خوردن تمرکز داوطلب و ایجاد استرس شود.به طور کلی سطح درس فیزیک در کنکور ۹۸ همسطح کنکور ۹۷ ارزیابی می شود

به طور کلی سطح کنکور ۹۸ کمی آسان تر از کنکور ۹۷ اما سخت تر از کنکور ۹۶ ارزیابی می شود.همچنین سوالات نظام جدید نسبتا ساده تر از نظام قدیم طرح شده بود هر چند در دروس ریاضی و فیزیک سعی شده بود در بیشترین حد ممکن از مباحث مشترک سوال طرح شود.
با آرزوی موفقیت برای تمام داوطلبان کنکور ۹۸