سرزمین کانگوروها که ششمین کشور بزرگ دنیاست همواره مقصد محبوب پزشکان ایرانی بوده است.این پست شما را با وضیعت تحصیل در رشته های پزشکی دندان پزشکی و داروسازی در این کشور آشنا می کند.
منابع:موسسات مهاجرتی ملک پور و اصطهباناتی
با تشکر فراوان از علی غفاری  پرستار ساکن سیدنی استرالیا
  • تحصیل پزشکی دراسترالیا

    2 راه برای ورود و تحصیل در رشته پزشکی در استرالیا وجود دارد:

    راه اول : ورود مستقیم به دوره تحصیل پزشکی در استرالیا(برنامه پزشکی عمومی کارشناسی)

    جهت ورود به دوره تحصیل پزشکی در استرالیا به طور مستقیم معدل بالا در حد ATAR:96 و داشتن نمره بالای امتحان ISAT و رزومه قوی مانند سابقه فعالیت های داوطلبانه در اموراجتماعی نیاز است .در واقع اکثر دانشگاه های استرالیا نیاز به ترکیبی از امتحان UMAT (آزمون پذیرش پزشکی)، یک مصاحبه پزشکی و در نهایتATAR (رتبه پذیرش استرالیایی استرالیا – معیار اصلی برای ورود به اکثر برنامه های دانشگاهی در مقطع کارشناسی) دارد.برای به دست آوردن ورودی به بعضی از آنها همچنین نیاز به موارد خاصی از قبیل نمره شیمی، در سال آخر دبیرستان است. بنابراین، دانش آموزان باید از انتخاب موضوعاتی که این الزامات را برآورده می کنند، آگاه باشند.

    در صورت پذیرفته شدن ، دانشجو در مرحله بعد برای مصاحبه دعوت خواهد شد و در صورت موفقیت در مصاحبهنیز پذیرش مستقیم پزشکی را دریافت می کند .

    این دوره در دانشگاه های دانشگاه سیدنی
    دانشگاه نیوسات ولز
    دانشگاه موناش
    دانشگاه استرالیای غربی
    دانشگاه آدلاید
    دانشگاه فلیندرز
    دانشگاه سیدنی غربی
    دانشگاه نیوکسل
    دانشگاه گریفیت
    دانشگاه جیمزکوک

    ارائه می گردد اما فراموش نشود که قبولی از این طریق بسیار رقابتی بوده و قبولی در ان واقعا سخت است.به همین دلیل قبولی در ان برای دانش اموزانی که از ایران اقدام میکنند خیلی سخت و تقریبا غیر ممکن است.دانش اموزان ایرانی بهتر است قبل از ان در یک دوره یکساله foundation شرکت کرده و سپس اقدام کنند.

    راه دوم : ورود غیر مستقیم به دوره تحصیل پزشکی در استرالیا

    متقاضی باید در ابتدا یک مدرک کارشناسی مانند Medical Science بخواند و معدل حداقل ۵٫۵ بگیرد همچنین نمره حداقل ۵۰ در امتحان GAMSAT لازم است. سپس برای کارشناسی ارشد Doctor of Medicine که همان MD می باشدقدام کند .

    به طور کلی GAMSAT (آزمون پذیرش مدرسه پزشکی استرالیا) یا MCAT (کالج پذیرش پزشکی) باید پاس شود. این آزمون میزان دانش متقاضی را مورد ارزیابی قرار داده و دانش موضوعی را دارد.

    برنامه های پزشکی فارغ التحصیل فرصت هایی را برای طیف وسیعی از فارغ التحصیلان که تصمیمات بالغی برای متعهد شدن به حرفه پزشکی ایجاد کرده اند، فراهم می کند.

    تمام متقاضیان تحصیلات تکمیلی باید در سال آخر لیسانس یا مدرک کارشناسی تکمیل شوند. بعضی از مدارس از مدارک تحصیلی فوق لیسانس در مقیاس (GPA :Grad Point Average) استفاده می کنند.

    از بین شرکت کنندگان تعداد مشخصی براساس نمراتشان برای مصاحبه دعوت می شوند و در صورت موفقیت در مصاحبه وارد کارشناسی ارشد پزشکی می شوند .

    البته برخی دانشگاه ها مانند دیکن در پزشکی غیر مستقیم مدرک MD ارائه نمی دهند بلکه MBBS ارائه می کنند .این دانشگاه هاهم پزشکی غیر مستقیم ارائه میدهند:
    دانشگاه ملبورن
    دانشگاه سیدنی
    دانشگاه موناش
    دانشگاه نیوسات ولز
    دانشگاه ملی استرالیا
    دانشگاه کوئینزلند
    دانشگاه استرالیا غربی
    دانشگاه آدلاید
    دانشگاه فلیندرز
    دانشگاه ولنگانگ
    دانشگاه سیدنی غربی
    دانشگاه دیکن
    دانشگاه نیوکسل
    دانشگاه گریفیت
    دانشگاه جمیز کوک

    مدارس پزشکی در استرالیا برای دانشجویان بین المللی مکان های خود را برای رزرو قرار داده اند. شما هنوز هم باید معیار ورود برای هر موسسه ای که شما درخواست می کنید را برآورده سازید. برای ورود به یک دوره کارشناسی استرالیایی شما نیاز به یک گواهینامه تحصیلی مدرسۀ ارشد استرالیا یا یک معادل محلی دارید که می تواند ثابت شود. برخی از دوره ها همچنین ممکن است معیارهای بیشتری برای ورود داشته باشند. هر مؤسسه دارای شرایط خاصی در مورد تسلط شما به زبان انگلیسی خواهد بود اگر زبان اول شما نیست.
    چندین آزمون برای نشان دادن توانایی شما وجود دارد، اما اکثر دانشگاه های استرالیا IELTS و گواهینامه های زبان انگلیسی TOEFL را قبول می کنند. دانش آموزان بین المللی که در هنگام درخواست در خارج از استرالیا ساکن هستند، باید قبل از درخواست، کالج پذیرش پزشکی را اخذ کنند. این تست، حل مسئله، تفکر انتقادی و دانش علمی اولیه را تحلیل می کند. هر مدرسه پزشکی دارای الزامات خاص خود در مورد نمره MCAT شماست، بنابراین قبل از درخواست این را کسب کنید .
    دانشجویان بین المللی که در زمان برنامه در استرالیا زندگی می کنند باید آزمون GAMSAT معادل آن را بگیرند. ممکن است دانشجویان بین المللی قبل از پذیرش در مصاحبه چند مینی شرکت کنند. اگر در آن زمان در استرالیا اقامت دارید، شخصا انجام می شود؛ و یا از طریق اسکایپ اگر شما در جاهای دیگراقامت دارید. این شما را در زمینه های مختلفی از جمله حساسیت فرهنگی، بلوغ، همکاری و مهارت های ارتباطی تست می کند. مدارک تحصیلی در استرالیا پنج سال یا چهار ساله است اگر شما قبلا دارای مدرک لیسانس در یک موضوع مرتبط هستید. هنگامی که فارغ التحصیل شده اید، گزینه های آموزش تخصص وجود دارد. این دوره ها معروف هستند، و اگر پذیرفته شوید، باید پنج تا هفت سال دیگر برای رسیدن به یک متخصص در تحصیل باشید.

    با مطالعه دارو سازی در دانشکده های پزشکی استرالیا برای دانشجویان بین المللی شما دسترسی به برخی از بهترین امکانات دنیا را خواهید یافت.

  • مدرک MD و MBBS

    مدرک (Doctor of Medicine (MD :از نظر آکادمیک این مدرک کارشناسی ارشد محسوب شده و دوره تحصیل آن طولانی میباشد.

    Bachelor of Medicine/Bachelor of Surgery: اما این مدرک, کارشناسی محسوب می شود و مدت تحصیل آن حداقل یک سال یا کمتر است .

    اما هر دو مدرک MD و MBBS ازنظر انجمن پزشکان استرالیا مورد تایید میباشد و فارغ التحصیلان انها می توانند به عنوان پزشک عمومی کار کنند .

  • هزینه تحصیل پزشکی در استرالیا

    متوسط هزینه برآورد شده برای رشته پزشکی در استرالیا و شهریه ها حدود ۷۰۰۰۰ دلار استرالیا در سال تخمین زده شده است .

    هزینه تحصیلات دانشگاهی پزشکی در استرالیا به موسسه و سطح تحصیل بستگی دارد. هزینه دانشگاه براساس واحد اعتبار (UOC) محاسبه می شود. دانش آموزان براساس وضعیت دانشجویی (داخلی یا بین المللی) و طبقه بندی دوره (دوره کارشناسی، تحصیلات تکمیلی یا تحقیقاتی)، همچنین به عنوان دوره کار یا سطح تحصیل در دوره شناخته می شود.

    هزینه های پزشکی استرالیا احتمالا بالاتر از انگلستان و ایالات متحده است. اما با توجه به این که هزینه های زندگی معقول است، دانشگاه های پزشکی استرالیا در دانشجویان بین المللی بسیار جذاب هستند.

    به عنوان مثال، هزینه های تحصیل برای دوره های کارشناسی پزشکی بیشتر از 57،760 تا 71،488 دلار استرالیا است (حدود 40،000 تا 49،100 یورو در سال) و این ممکن است هر ساله افزایش یابد.

  • کار بعداز فارغ التحصیلی و میزان درآمدرشته پزشکی در استرالیا

    رشته پزشکی در استرالیا از ان دسته از مشاغلی است که فارغ التحصیلان آن معمولا صد در صد جذب بازار کار شده و درآمد سالانه آن ها بسته به نوع قراردادی که دارند بین 200,000 تا 300,000 می باشد .

    پزشکی در استرالیا بالاترین درآمد سالانه را نسبت به سایر رشته ها دانشگاهی در استرالیا دارد .

  • اقامت بعد از تحصیل پزشکی در استرالیا

    پزشکی در استرالیا جز مشاغل مورد نیاز استرالیا است و اداره مهاجرت استرالیا درخواست واجدین شرایط را درکوتاه ترین زمان ممکن پاسخ می دهد .

    پزشکانی که مدرک خود را از کشورهای دیگر دریافت کرده اند برای اینکه بتوانند برای اقامت درخواست دهند مدارک شان توسط انجمن پزشکان نیاز به ارزیابی دارد و شرایط مورد ارزیابی آنها عبارتند از :
    داشتن ایلتس 7 – هیچ بند آن کمتر از 7 نباشد –
    قبولی در آزمون تئوری MCQ
    آزمون عملی AMC Clinical Exam
    دوازده ماه کار تحت نظارت
    می باشد

    در حالی که فارغ التحصیلان از دانشگاه های استرالیا در همان سال آخر تحصیلشان برای دوره اینترنی توسط انجمن پزشکی تایید و register می شوند .

  • تحصیل دندانپزشکی در استرالیا

    پذیرش تحصیل دندانپزشکی در استرالیا بسیار پذیرش سختی داشته ورقابتی می باشد. همچنین شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا بستگی به دانشگاه انتخابی در این کشور دارد زیرا دانشگاه های خصوصی راحت تر از دانشگاه های دولتی است، اما باید دانشگاه انتخابی مورد تایید وزارت علوم باشد. شهریه دانشگاه های خصوصی استرالیا بالا است.

    دانشگاه های کوئینزلند، آدلاید، استرالیای غربی، گریفیث، جیمز کوک، مرکزی استورت همه برنامه تحصیل دندانپزشکی را به صورت 5 ساله دارند اما دانشگاه سیدنی یک برنامه 4 ساله برای تحصیل دندانپزشکی ارائه می دهد که برای این برنامه نیاز به مدرک کارشناسی جهت اخذ پذیرش است. دانشگاه ملبورن هم برنامه 4 ساله ای برای متقاضیان تحصیل دندانپزشکیدر استرالیا از سال 2011 ارائه داده است. برای این دوره های تحصیلی 4 ساله الزام به داشتن کارشناسی است.

  • ازمون GAMSAT

    GAMSAT آزمون است که در ابتدا برای متقاضیان مدرسه پزشکی در استرالیا، که در آن پزشکی یک دوره ورود به تحصیلات تکمیلی بود، توسعه یافت. اما از آن زمان تاکنون تعدادی از دوره های پزشکی ورودی فارغ التحصیل در انگلستان به تصویب رسیده است.

    امتحان ماهیت و میزان توانایی ها و مهارت های شما را از طریق تجربه و یادگیری گذشته، از جمله استفاده از مفاهیم در علوم پایه، و همچنین مهارت های کلی حل مسئله، تفکر انتقادی و نوشتن را ارزیابی می کند.

    کدام یک از مدارک پزشکی ورودی فارغ التحصیلان نیاز به GAMSAT دارد؟

    پنج مدارس پزشکی انگلستان از آن برای دوره های تحصیلات تکمیلی خود استفاده می کنند:

    لیورپول
    ناتینگهام
    سنت جورج، لندن
    سوانسی
    کاردیف

    فرمت امتحان چیست؟

    GAMSAT آزمون روزانه است که به 3 بخش تقسیم می شود:

    استدلال در علوم انسانی (زمان خواندن 10 دقیقه، زمان نوشتن 100 دقیقه)
    ارتباطات نوشته شده (زمان خواندن 5 دقیقه، زمان نوشتن 60 دقیقه)
    استدلال در علوم زیستی و فیزیکی (زمان خواندن 10 دقیقه، زمان نوشتن 170 دقیقه)
    هدف از این آزمون ارزیابی درک و توانایی شما برای تجزیه و تحلیل مواد نوشته شده و گرافیکی است.

  • ازمون MCAT

    امتحان MCAT چیست؟

    تست پذیرش پزشکی کالج پزشکی (MCAT®) یک آزمون استاندارد مبتنی بر چند گزینه ای است که بر اساس کامپیوتر انجام شده است و بیش از 90 سال برای پذیرش پزشکی بوده است. هر سال بیش از 85،000 دانش آموز برای امتحان می نشینند. تقریبا تمام مدارس پزشکی در ایالات متحده و کانادا به نمرات MCAT نیاز دارند و بسیاری از مدارس و برنامه های تحصیلات تکمیلی در حال حاضر نمرات MCAT را به جای سایر آزمون های استاندارد می پذیرند. امتحان MCAT آزمون مهارت ها و دانش را بررسی می کند که مربیان پزشکی، پزشکان، دانشجویان پزشکی و ساکنین به عنوان پیش نیازهای اصلی موفقیت در مدرسه پزشکی و تمرین پزشکی شناخته شده اند. محتوا به چهار بخش تقسیم می شود:

    پایه های بیولوژیکی و بیوشیمیایی سیستم های زندگی
    پایه های شیمیایی و فیزیکی سیستم های زیستی
    مبانی روانشناختی، اجتماعی و زیست شناختی رفتار
    تجزیه و تحلیل بحران و مهارت های استدلال

    AAMC امتحان MCAT را توسعه می دهد و هر ساله از اواخر ژانویه تا سپتامبر چندین بار در صدها سایت آزمایشی در ایالات متحده و کانادا و در مکان های انتخاب شده در سراسر جهان، چندین بار آن را مدیریت می کند.


    نمره آزمون MCAT چگونه ارزیابی می شود؟

    شما پنج نتیجه از امتحان MCAT خود را دریافت خواهید کرد – یکی برای هر یک از چهار بخش و یک نمره کل ترکیبی.

    نمرات بخش: هر یک از چهار بخش نمرات 118 تا 132. متغیرهای تست برای هر یک از چهار بخش نمرات دریافت خواهند کرد.

    نمره کل: نمرات برای چهار بخش برای ایجاد نمره کل ترکیب می شوند. نمره کل از 472 تا 528 متغیر است.

  • نکات قابل توجه برای دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا

    دانش آموزان جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا باید یک دوره ی فاندیشن را در این کشور پشت سر بگذرانند ، این دوره یک ساله است و در اکثر کالج های این کشور برگزار می شود ، پیشنهاد می شود در کالج هایی اقدام شود که از اعتبار بالایی برخوردار باشند . شرط ورود به این کالج ها برای دوره ی Pre Medical داشتن حداقل مدرک زبان آیلتس ۵٫۵ است ولکن دانش آموزانی که از سالیان قبل از پیش دانشگاهی وارد استرالیا شدند شرایط بهتری خواهند داشت و همچنین داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی است . به قولی متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا باید در نظر داشته باشند که برای ورود به این دوره باید علاوه بر شروط مذکور گپ تحصیلی زیادی نداشته باشند . هزینه کالج ها در این دوره از ۲۵۰۰۰ دلار استرالیا به بالا خواهد بود .

    در نظر داشته باشید دانش آموزان می توانند در صورتی که معدل بالایی داشته باشند و همچنین سطح زبان انگلیسی آنها به قدری بالا باشد در دوره های کالج استرالیا شرکت کنند و این دوره های تقریباً تلفیقی از سال اول دانشگاه به علاوه دروس کالج آنها خواهد بود . دانش آموزان باید دقت داشته باشند باید دوره ی قبل از تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا را اگر داخل خاک استرالیا بگذرانند برای آن ها مناسب خواهد بود ، لذا حتی اگر داخل این کشور هم نباشند می توانند در کشور هایی که مدارک علمی پیش دانشگاهی آن ها مورد تائید استرالیا است از جمله انگلستان دوره ی خود را پشت سر بگذرانند .

    یکی از شرایط و مدارک ورود دانش آموزان بین الملل به دانشگاه جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا داشتن مدرک زبان است ، بسیاری از دانش آموزان در دوره ی پیش دانشگاهی خود مدارک زبان خود را اخذ می کنند ولی باید بدانید که برای ورود در اکر دانشگاه های خوب استرالیا ورود با مدرک زبان آیلتس ۷ امکان پذیر است

  • تحصیل در رشته داروسازی در استرالیا

  • دانشکده های داروسازی در استرالیا مدارک حرفه ای فراتر از  طیف تخصص های داروسازی را ارائه می دهند.  برنامه ی دانشکده های داروسازی استرالیایی، داروسازانی را که اساسا در ترکیب و توزیع داروها و مواد دارویی پزشکی و دیگر داروها و انجام پژوهش در تولید، ذخیره سازی، کنترل کیفیت و توزیع داروها و تجهیزات مربوطه شرکت می کنند، را پرورش می دهد.چشم اندازهای شغلی برای داروسازان در استرالیا در رتبه ی “بسیار خوب”  قرار می گیرد، و ورود به این حرفه به طور کلی از طریق یک مدرک لیسانس یا مدرک تحصیلی بالاتر است. مشاغل وابسته، شامل جامعه ی داروسازان، داروسازان بیمارستانی، داروسازان صنعتی و داروسازان خرده فروشی، می باشند. 

  • شرایط تحصیل در دانشگاه های داروسازی در استرالیا

    دانشگاه های استرالیایی در زیر برنامه های کارشناسی داروسازی ارائه می دهند:

    • دانشگاه گریفیث کارشناسی داروسازی
    • دانشگاه جیمز کوک کارشناسی داروسازی
    • دانشگاه موناش کارشناسی داروسازی
    • دانشگاه نیوکاسل کارشناسی داروسازی
    • دانشگاه کوئینزلند کارشناسی داروسازی
    • دانشگاه سیدنی کارشناسی داروسازی
    • داروسازی دانشگاه گریفیث

    تحصیل داروسازی دانشگاه گریفیث استرالیا

    • دانشکده ی بهداشت
    • برنامه: لیسانس داروسازی
    • محل دانشگاه: ساحل گلد، کوئینزلند، استرالیا
    • جمعیت شهر: 550،000
    • جمعیت دانشجویی: 44،000
    • محل پردیس: ساحل گلد، کوئینزلند
    • مدت زمان برنامه: 4 سال
    • ورودی های سه ماهه: فوریه و جولای هر سال
    • ورودی بعدی: ژوئیه 2019
    • شهریه ی سالانه ی Est.: $ 31،000 AUD (2017)
    • تحصیل داروسازی در استرالیا دانشکده ی داروسازی دانشگاه جیمز کوک

      • دانشگاه و دانشکده: دانشگاه جیمز کوک (JCU)
      • دانشکده ی پزشکی و دندانپزشکی
      • برنامه: لیسانس داروسازی
      • محل دانشگاه: تاونزویل، کوئینزلند، استرالیا
      • جمعیت شهر: 190،000
      • جمعیت دانشجویی: 13،000
      • محل پردیس: تاونزویل، کوئینزلند
      • مدت زمان برنامه: 4 سال
      • ورودی ترم: فوریه ی هر سال
      • ورودی بعدی: فوریه ی 2019
      • شهریه ی شاخص سالانه Est.: $ 34،500 AUD (2018)
      • مجموع شهریه ی شاخص Est.: $ AUD  138،000 ( بر اساس هزینه های 2018 ؛  شهریه ها امکان دارد بیشتر شود )

      دانشکده داروسازی دانشگاه موناش در استرالیا

      • دانشگاه و دانشکده: دانشگاه موناش
      • کالج داروسازی ویکتوریا
      • برنامه: لیسانس داروسازی (هنس ) / لیسانس داروسازی ( مدرک الحاقی )
      • محل دانشگاه: ملبورن، ویکتوریا، استرالیا
      • جمعیت شهر: 4 میلیون
      • جمعیت دانشجویی: 67،076
      • محل پردیس: پردیس پارکویل، مرکز شهر ملبورن
      • مدت زمان برنامه: 5 سال
      • ورودی ترم: فوریه ی هر سال
      • ورودی بعدی: فوریه ی 2019
      • شهریه سالانه Est.: $ 39،900 AUD (2017)

      دانشگاه نیوکاسل دانشکده ی داروسازی در استرالیا

      • دانشگاه و دانشکده: دانشگاه نیوکاسل
      • دانشکده ی بهداشت و پزشکی
      • برنامه: لیسانس داروسازی (افتخاری)
      • دانشگاه محل سکونت: نیوکاسل، نیو ساوت ولز، استرالیا
      • جمعیت شهرستان: 150،000
      • جمعیت دانشجویی: 40،206
      • محل پردیس: کالاهان، نیوکاسل، نیو ساوت ولز
      • مدت زمان برنامه: 4 سال
      • ورودی ترم: فوریه
      • ورودی بعدی: فوریه 2019
      • شهریه ی سالانه Est.: $ 33،110 AUD ( بر اساس شهریه ی 2017 )

      دانشگاه دانشکده ی داروسازی کوئینزلند در استرالیا

      • دانشگاه و دانشکده: دانشگاه کوئینزلند
      • دانشکده: دانشکده ی علوم بهداشت و رفتاری
      • برنامه: لیسانس داروسازی (افتخاری)
      • محل دانشگاه: بریزبن، کوئینزلند، استرالیا
      • جمعیت شهرستان: 2.1 میلیون
      • جمعیت دانشجویی: 50،749
      • محل پردیس: سنت لوسیا، کوئینزلند
      • مدت زمان برنامه: 4 سال
      • ورودی ترم: فوریه ی هر سال
      • ورودی بعدی: فوریه ی 2019
      • شهریه ی سالانه Est.: $ 41،344 AUD (2018)

      دانشگاه سیدنی دانشکده ی داروسازی در استرالیا

      • دانشگاه و دانشکده: دانشگاه سیدنی
      • دانشکده ی داروسازی
      • برنامه: لیسانس داروسازی
      • محل دانشگاه: سیدنی، نیو ساوت ولز، استرالیا
      • جمعیت شهر: 4.6 میلیون
      • جمعیت دانشجویی: 52،000
      • محل پردیس: سیدنی
      • مدت زمان برنامه: 4 سال
      • ورودی ترم: مارس هر سال
      • ورودی بعدی: مارس 2019
      • شهریه ی سالانه Est.: $ 43،000 AUD (2017)
      • هزینه خوراک و غذا در استرالیا

      • رستوران ها

        • هزینه ی یک وعده غذا، در رستوران معمولی   18.00 دلار
        • هزینه ی یک وعده غذا برای دو نفر، در رستوران متوسط، سه وعده  80.00 دلار
        • هزینه ی یک وعده غذای مک در رستوران های مک دونالد (یا یک وعده غذای مشابه همراه با موسیقی)  10.00 دلار
        • کاپو چینو (ثابت)  4.09 دلار
        • نوشابه ی کوک/ پپسی ( بطری0.33 لیتری)   3.18 دلار
        • آب ( بطری 0.33 لیتری)   2.62 دلار
        بازارها
        • شیر ( ثابت)، ( 1 لیتری)   1.50 دلار
        • یک قرص نان سفید تازه ( 500 گرم)   2.76 دلار
        • برنج ( سفید)، (1 کیلوگرم)   2.96 دلار
        • شانه ی تخم مرغ ( 12 عدد) 4.69 دلار
        • پنیر محلی ( 1 کیلوگرم)  9.46 دلار
        • سینه ی مرغ ( بدون استخوان، بدون پوست)، ( 1 کیلوگرم)  10.85 دلار
        • گوشت گاو ( 1 کیلوگرم) ( یا گوشت قرمز راسته)   15.55 دلار
        • سیب ( 1 کیلوگرم)  4.11 دلار
        • موز ( 1 کیلوگرم)   3.32 دلار
        • پرتقال ( 1 کیلوگرم)   3.56 دلار
        • گوجه فرنگی ( 1 کیلوگرم) 4.58 دلار
        • سیب زمینی ( 1 کیلوگرم)   2.94 دلار
        • پیاز ( 1 کیلوگرم)   2.47 دلار
        • کاهو (1 سر)  2.43 دلار
        • آب ( بطری 1.5 لیتری)  2.55 دلار
        • پاکت سیگار ( مارلبورو)  23.00 دلار

        حمل و نقل

        • بلیط یک طرفه ( حمل و نقل داخلی)   3.90 دلار
        • بلیط عبور ماهانه ( قیمت ثابت)   129.88 دلار
        • مبداء تاکسی ( تعرفه ی معمولی)    4.00 دلار
        • تاکسی 1 کیلومتری ( تعرفه ی معمولی)   2.15 دلار
        • تاکسی انتظار 1 ساعته ( تعرفه ی معمولی)   50.00 دلار
        • بنزین ( 1 لیتری)  1.36 دلار
        • گلف ولکسواگن 1.4 90 کیلو وات خط حرکت ( یا ماشین جدید مشابه)   25،000.00 دلار
        تسهیلات زندگی ( ماهانه)
        • هزینه های اصلی ( برق، وسیله ی گرمایشی، آب، خاکروبه) برای آپارتمان 85 متر مربع  193.57 دلار
        • پرداخت تعرفه ی 1 دقیقه مکالمه ی داخلی موبایل ( بدون تخفیف یا طرح ها)  0.40 دلار
        • اینترنت ( 10 مگابایت پیکسل، داده های نامحدود، کابل/ ADSL)      70.82 دلار
        ورزش و فراغت
        • باشگاه بدنسازی، شهریه ی ماهانه برای 1 بزرگسال     63.91 دلار
        • اجاره ی زمین تنیس ( 1 ساعت آخر هفته)   19.86 دلار
        • سینما، هر 1 صندلی  18.00 دلار

        پوشاک و کفش

        • 1 عدد شلوار ( لویس 501 یا سیمیلار)    98.15 دلار
        • 1 عدد لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره ای ( زارا، اچ اند ام)   64.47 دلار
        • 1 جفت کفش ورزشی نایک ( سایز متوسط)   133.44 دلار
        • 1 جفت کفش کاری چرم مردانه  134.07 دلار

        قیمت یا هزینه اجاره خانه در استرالیا

        اجاره ی ماهانه

        • آپارتمان ( 1 خوابه) در مرکز شهر     1،776.64 دلار
        • آپارتمان ( 1 خوابه) خارج از مرکز     1،298.31 دلار
        • آپارتمان ( 3 خوابه) در مرکز شهر    3،073.04 دلار
        • آپارتمان ( 3 خوابه) خارج از مرکز     1،990.50 دلار

        هزینه ی خرید آپارتمان

        • قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر    8،433.56 دلار
        • قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان خارج از مرکز     5،672.78 دلار

        حقوق و دستمزدها

        • میانگین دستمزد مصرفی ماهانه ( پس از مالیات)    4،239.40 دلار
        • نرخ سود رهنی به درصد (%)، سالانه      4.87 دلار

        در کل می توان گفت در استرالیا نیز همچون سایر کشورها، هزینه های زندگی در شهرهای مختلف متفاوت است. به عنوان مثال: شهر سیدنیهزینه های فوق العاده بالایی به نسبت سایر شهرها دارد.

        در بالا ریز هزینه های زندگی در این کشور جذاب به طور اجمالی مورد بررسی قرار گرفت و اکنون به هزینه های تحصیل در استرالیا می پردازیم:

        به طور کلی هزینه ی زندگی یک فرد دانشجو در استرالیا سالانه حدود 18000 دلار می باشد. هزینه تحصیل در مدارس در استرالیا سالانه حدود 10000دلار تا 60000دلار می باشد؛ که البته بسته به نوع مدارس ( دولتی یا خصوصی) این مقدار، متغیر است. هزینه تحصیل دوره یکارشناسی، ارشد و دکترا در استرالیا سالانه حدود 18000دلار تا 35000 دلار متغیر است.