ادامه مطلب...

 

 

 

ظرفیت کل 3 رشته پزشکی-دندانپزشکی-داروسازی در کنکور 99 حدود 8500هزار نفر است.این ظرفیت بدون احتساب رشته محل های تعهدی میباشد که خارج از محاسبات این پست است.با توجه به اینکه سازمان سنجش همواره برای جلوگیری از تکمیل ظرفیت در پردیس ها(و امسال آزاد)کمی بیشتر از ظرفیت اسمی دفترچه دانشجو پذیرش میکند میتوان ظرفیت واقعی 3 رشته را 10 هزار نفر فرض کرد.

30 درصد از این ظرفیت به ایثارگران اختصاص خواهد یافت و ظرفیتی که به داوطلبان مناطق اختصاص خواهد یافت 7 هزار نفر خواهد بود.

 

حال با توجه به اینکه برخی از افراد رشته هایی مانند فیزیوتراپی را انتخاب خواهند کرد و برخی نیز پردیس ها یا ازاد را انتخاب رشته نخواهند کرد با توجه به ظرفیت اختصاص داده شده به مناطق به نظر میرسد اخرین قبولی سه رشته که احتمالا در پردیس های دانشگاه آزاد خواهد بود در محدوده زیر خواهد بود:

برای منطقه یک اخرین قبولی با یک نگاه معقولانه احتمالا در بازه 8500 الی 9700 هزار کشوری زیرگروه یک یا دو(نه رتبه کشوری کل) خواهد بود.در حالت بدبینانه ممکن است اخرین قبولی تا کشوری 8000 نیز سقوط کند.در حالت خوشبینانه ممکن است اخرین قبولی تا بازه 10200 ادامه داشته باشد.

برای منطقه دو دو اخرین قبولی با یک نگاه معقولانه احتمالا در بازه 9 الی 10 هزار کشوری زیرگروه یک یا دو(نه رتبه کشوری کل) خواهد بود.در حالت بدبینانه ممکن است اخرین قبولی تا کشوری 8400 نیز سقوط کند.در حالت خوشبینانه ممکن است اخرین قبولی تا بازه 10600 ادامه داشته باشد.

برای منطقه سه اخرین قبولی با یک نگاه معقولانه احتمالا در بازه 9800-10800 هزار کشوری زیرگروه یک یا دو(نه رتبه کشوری کل) خواهد بود.در نگاه بدبینانه  ممکن است اخرین قبولی تا کشوری 9000 نیز سقوط کند.در نگاه خوشبینانه ممکن است اخرین قبولی تا بازه 11500 زیرگروه یک یا دو نیز ادامه داشته باشد.

 

 

نکته 1:توجه کنید که این تحلیل بر اساس ظرفیت امسال-آمارهای سال های گذشته و تقسیم ظرفیت ها بین مناطق در سال قبل به دست امده و یک حدس و گمان است و لزومی بر محقق شدن ان نیست.به آن دل نبندید یا از ان نا امید نشوید!

نکته 2:این تحلیل صرفا برای مناطق سه گانه است و برای سهمیه های ایثارگران صدق نمیکند

نکته 3:این تحلیل صرفا برای پردیس های ازاد و سراسری است و برای تعهدی ها صدق نمیکند