ادامه مطلب...

امام جمعه اسالم در بخشی از خطبه های نماز جمعه گفت: ما در کشوری زندگی می کنیم که میلیون ها جوان به تعبیری میلیون ها امید و شور،نشاط و انرژی به عشق ساختن آینده شان روی قبولی خودشان در کنکور سرمایه گذاری کرده اند، متاسفانه آنچه امروز خودم به عینه می بینم و می شنوم وجود مافیای عجیب و غریب برای کنکور است. استعمار جدید با رویکرد نوین این بار در مورد دانش آموزان شروع شده است .عده ایی با سوءاستفاده از امید دانش آموزان با اخذ مبالغ هنگفت و غیرعادلانه دانش آموزان را صرفا با مباحث ساده و پیش پا افتاده به نام مشاوره پیش از کنکور می چاپند .

وی ادامه داد: بعضی معلم ها در کلاس عمومی درس ها را خوب توضیح نمی دهند، ولی در کلاس های خصوصی به نحو احسن و عالی درس ها را تشریح می کنند .آیا این خیانت آشکار علمی و صنفی نیست؟ آیا این توهین به شعور دانش آموزان نیست ؟ آیا این توهین به شان و مقام و منزلت معلم نیست ؟ حالا این مشکلات کم بود، آمدند معضل دیگری هم به مشکلات دانش آموزان عزیز اضافه کردند که می خواهند در کنکور سال ۹۸اعمال کنند ،می خواهند معدل تحصیلی دانش آموزان را به صورت قطعی در کنکور لحاظ کنند ،این قانون به خودی خود قانون خوب و درستی است.

جدائی بیان کرد: زمانی که امکانات مدارس در کل کشور یکسان باشد زمانی که سطح علمی معلمین سراسر کشور در تمام مدارس در یک حد باشد، زمانی که صحت و سلامت امتحانات مدارس کل کشور تضمین شده باشد ،زمانی که تصحیح کنندگان اوراق امتحانی دانش آموزان کل کشور ، یک مسیر علمی صحیح را طی کرده باشند ، شاید آن موقع بشود در مورد دخیل کردن سوابق تحصیلی دانش آموزان به صورت قطعی تصمیمات جدیدی گرفت .

امام جمعه اسالم گفت: از این قانون تاثیر گذاری قطعی سوابق تحصیلی بوی مشمئز کننده تبعیض و بی عدالتی به مشام می رسد . این قانون جدید یا سفارش مافیای پنهان استعمار دانش آموزان است یا مولد مافیاهای جدید استعماری است . در هر حال به نظر می رسد در این قانون جدید همه جوانب در نظر گرفته نشده است ‌.

وی در پایان تاکید کرد: مطابق قانون جدید به عنوان مثال اگر دانش آموزان اسالم در کنکور رتبه اول بیاورد ممکن است به خاطر نمرات دبیرستانش رتبه ی کنکوری اش خراب شود و این عادلانه نیست و نتیجه وضع چنین قوانین ناعادلانه ای فرار مغزها و رفتن جوانان مستعد ما به کشور های  دیگر است . فاعتبروا یا اولی الابصار  از قانون تاثیر قطعی معدل در کنکور ۹۸ بوی مشمئزکننده تبعیض و بی عدالتی می آید