ادامه مطلب...

فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اعمال تاثیر قطعی ۳۰درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سال ۹۸، گفت: براساس قانون مصوبه مجلس کنکور باید تا پایان سال 97 حذف می‌شد که متاسفانه به دلیل نبود زیرساخت تحقق این مهم به تعویق افتاد اما می‌توان تاثیر قطعی ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سال ۹۸ را اقدامی در این جهت دانست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه در آزمون کنکور برای مناطق محروم و کم‌برخوردار سهیمه ویژه مناطق در نظر گرفته می‌شود این درحالی است که در تاثیر معدل این سهمیه منظور نمی‌شود، آیا با این رویکرد عدالت آموزشی تحقق می‌یابد، عنوان کرد: آموزش در سراسر کشور کیفیت یکسان ندارد و عدالت آموزشی رعایت نمی‌شود؛ به احتمال زیاد یکی از دستورات کمیسیون آموزش پس از تعطیلی مجلس بررسی تاثیر قطعی ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور و جزئیات آن خواهد بود.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس اظهار کرد: باید بررسی شود که با تاثیر قطعی ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور دانش‌آموزان مناطق محروم آسیب نمی‌بینند و ناعدالتی صورت نمی‌گیرد؟ آیا نظام آموزشی توانسته در تمام کشور عدالت آموزشی را برقرار کند؟

سعیدی تاکید کرد: اگر تمام کشور تحت پوشش نظام آموزشی یکسان با یک کیفیت قرار نگیرد ممکن است که کمیسیون آموزش با تاثیر قطعی ۳۰ درصدی معدل در کنکور ۹۸ موافقت نکند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌حل این مشکل، خاطرنشان کرد: می‌توان سهمیه‌ای برای مناطق محروم و نیمه‌برخوردار در معدل دانش‌آموزان درنظر گرفته شود تا اجحافی در حق دانش‌آموزان این مناطق نشود؛ در کمیسیون تمهیدات لازم اندیشیده می‌شود تا دانش‌آموزانی که از کیفیت آموزشی برخوردار نبودند ضرر نکند


تلاش های شما در حال نتیجه دادن هست.برای ضربه نهایی و لغو این مصوبه به این چند نماینده که شمارش قرار داده میشه و زنگ بزنید و از ناعادلانه بودن این قانون بگید:

دکتر عارف نماینده تهران ری شمیرانات 09121481528

دکتر قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر چالوس کلاردشت 09111954378

خانم فاطمه سعیدی نماینده تهران ری شمیرانات 09195372954

دکتر محمود صادقی نماینده تهران ری شمیرانات 09123025365

خانم فریده اولادقبادی نماینده تهران ری شمیرانات 09193799979

دکتر داوود محمدی نماینده تهران ری شمیرانات 09122811507