دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش به شائبه روزهای اخیر پاسخ داد.ادامه مطلب...

خدایی درباره شائبه لو رفتن سوالات کنکور و دریافت زودهنگام پاسخ‌نامه در برخی حوزه‌های امتحانی‌ توضیحاتی داد.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره شائبه لو رفتن سوالات کنکور سراسری سال  ۹۷، اظهار کرد: عکس‌هایی مبنی‌بر لو رفتن سوالات امتحانی‌ در فضای مجازی مطرح شده بود که با توجه به پیگیری‌های سازمان سنجش، این تخلف کاملا تکذیب می‌شود.

وی ادامه داد: سوالات آزمون ۲ ساعت و نیم بعد از برگزاری امتحان روی سایت سنجش بار‌گزاری شدند و عکس‌هایی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود، با توجه به بررسی زمانی که داشتیم بعد از انتشار رسمی روی سایت سنجش بوده است.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به اینکه تخلفات موردی در حوزه امنیت سوالات امتحانی‌ هر ساله وجود داشته است، گفت: تیم حفاظت آزمون به طور جدی با متخلفان برخورد می‌کند و گاهی متخلفان متناسب با نوع تخلف به هیئت رسیدگی بدوی ارجاع داده می‌شوند که مجازاتی همچون محرومیت یک تا چند ساله از شرکت در آزمون سراسری را برای متخلفان به دنبال دارد.

خدایی درباره لو رفتن کلید سوالات آزمون سراسری  بیان کرد: یکی دیگر از مطالبی که طی یکی دو روز اخیر در فضای مجازی درباره کنکور  مطرح می‌شود، لو رفتن کلید سوالات آزمون است اما طبق اعلام سازمان سنجش تا فردا هیچ کلیدی روی سامانه قرار نمی‌گیرد و اظهار نظرها مبنی‌بر لو رفتن کلید سوالات صحت ندارد.

رئیس سازمان سنجش افزود: عکس‌های منتشر شده در فضای مجازی کلید سوالات را در قالب گروه‌های A، B، C و D نشان می دهد  در حالی که امسال کلید سوال در گروه‌های C، D، E و F منتشر خواهد شد.

دکتر خدایی همچنین در پاسخ به این سوال که سوالات کنکور 98 چگونه خواهد بود گفت:سوالات کنکور 98 همانند سال های قبل و فقط 4 گزینه ای است