رئیس IFDA طی اظهارات جنجالی و غیر کارشناسی شده گفت در سال 97 به همه داروسازان متقاضی تاسیس داروخانه مجوز صادر خواهیم کرد!
غلامرضا اصغری رئیس سازمان غذا و دارو در نشست هم‌اندیشی دبیران مناطق معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور:

🔹آیین‌نامه جدید صدور مجوز تاسیس داروخانه در استان‌ها تدوین شده و در حال جمع‌بندی هستیم که در روزهای آخر سال تصویب و ابلاغ شود.

🔹در آیین‌نامه جدید فاصله محل تاسیس داروخانه جدید نسبت به داروخانه همجوار کمتر شده و میزان نسبت جمعیت محل درخواست به تعداد داروخانه‌های موجود هم تعدیل شده است.

🔹سال ۹۷ به همه متقاضیان تاسیس داروخانه در سال آینده مجوز می‌دهیم. طوری برنامه‌ریزی شده که مردم حداکثر با نیم ساعت پیاده‌روی به یک داروخانه برسند.

🔹وقتی تضاد منافع بین مردم و صنف به وجود می‌آید، همیشه نمی‌توانیم هم منافع صنف را بخواهیم حفظ بکنیم و هم منافع مردم را.

🔹تا موقعی که پشت این میز هستیم باید منافع مردم در اولویت ما باشد. اگر استعفا دادیم و رفتیم به عنوان یک داروساز می‌توانیم به فکر منافع صنفی خودمان باشیم.

پ.ن:در حال حاضر 25 هزار داروساز و 12 هزار داروخانه در کشور وجود دارد.اگر در هر داروخانه حداقل 1 مسئول فنی وجود داشته باشد یعنی 24 هزار داروساز در داروخانه ها شاغل هستند و هزار نفر دیگر هم جدب کارخانجات و مراکز تحقیقاتی شده اند.معلوم نیست چرا وقتی این رشته بیکاری ندارد باید این قانون تصویب شود.این قانون به ضرر تمام داروسازان و به نفع دلال ها و مافیاهای دارویی است که اصلا داروساز نیستند و تا راس سازمان غذا و دارو نفوذ کرده اند!به نظر میرسد داروخانه داران و دانشجویان داروسازی به زودی به این قانون اعتراض کنند.
این طرح اگر اجرایی شود عملا تا 10 سال اینده داروخانه داران را ورشکسته و تمام داروسازان را بیکار میکند