امروز روز جهانیه سرطانه.سالانه 14 میلیون نفر تو دنیا به سرطان مبتلا میشن که 8.2 میلیون نفر از این مبتلایان فوت میکنن.ادامه مطلب...
سرطان هنوز درمان قطعی نداره اما دیروز محققان آمریکایی خبری خوش حال کننده منتشر کردن.واکسنی که این پزشکان تولید کردن روی 90 موش مبتلا به سرطان امتحان شد و جالبه هر 90 موش درمان شدن.
کمی زیست شناسی کنکور:سرطان بیماری هست که هم ژنی هستش هم اکتسابی.دقت کنیم پس هر بیماری ژنی لزوما ارثی نیست اما هر بیماری ارثی لزوما مربوط به ژن هاست.سرطان به زبان ساده یعنی افزایش میتوز سلول ها و یعنی افزایش تشکیل دوک تقسیم و پروتئین های انقباضی سیتوکینز در بدن.زمانی که فردی مبتلا به سرطان میشه اینترفاز کوتاه تر میشه و میتوز به شکل بسبار فزاینده انجام میشه
شاید براتون جالب باشه که ما تو دوران زندگیمون سلول هامون بارها سرطانی میشن.هر بار که فست فود یا الکل یا سیگار مصرف می کنیم سلول هامون رو سرطانی میکنیم اما سیستم دفاعی بدنمون به سرعت وارد عمل میشه و جلوی ابتلا به سرطان رو میگیره اما با تکرار این کارها بالاخره روزی میرسه که سیستم دفاعی بدن نمیتونه اوضاع رو کنترل کنه و فرد مبتلا به سرطان میشه.
تغذیه سالم-ورزش-دوری از استرس و تنش 3 عامل مهم در جلوگیری از ابتلا به سرطان هستش.این 3 مورد رو رعایت کنیم و به بقیه هم بگیم که رعایت کنن.